Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cognitive psychology --- geheugen (mensen) --- neurologie --- cognitieve psychologie --- denken
Choose an application
Met alle aandacht voor het brein en effectief leren staat 'mindmappen' weer volop in de belangstelling. En terecht, want het is een breinvriendelijke notatietechniek. Wie mindmapt, heeft aantoonbaar minder tijd nodig om informatie te verwerken, voorkomt onnodig werk en kan informatie veel beter onthouden. Ook na jaren komen aantekeningen weer tot leven, doordat kleuren, beelden en symbolen worden gebruikt
Cognitive psychology --- creativity --- thinking --- Industrial psychology --- mindmappen --- mindmapping --- Mindmapping --- Geheugen --- Informatie --- Creativiteit --- Leerprocessen --- Mindmap --- Geheugen (psychologie) --- Leerproces --- Musiceren --- cognitieve psychologie
Choose an application
Voordat de grootvader van Charlie ziek werd, vertelde hij altijd fantastische verhalen om Charlie op te vrolijken. Maar tegenwoordig lacht opa nauwelijks nog en kan hij zich die oude verhalen niet meer herinneren. Charlie besluit de rollen om te draaien. Lukt het Charlie om zijn opa weer te laten lachen?Het is echt gebeurd, opa! gaat over de impact van dementie op een kind. Want als opa of oma je niet meer herkent, kan dat heel veel pijn doen. Ondanks het moeilijke onderwerp is Het is echt gebeurd, opa! een positief en vooral liefdevol verhaal.Bron: https://www.bol.com/nl/p/het-is-echt-waar-opa/9200000011326382/?country=BE
Grootvader --- Dementie --- Verhaal --- Vertellen --- Geheugen (psychologie) --- Herinnering --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Veel kinderen zijn bij voorkeur visueel ingesteld. Dit kan problemen opleveren in onze talige maatschappij.Als gevolg hiervan verliezen veel van deze kinderen hun zelfvertrouwen en krijgen ze een verkeerd zelfbeeld. Door het rijk geïllustreerde Ben ik in beeld? zelf of samen met een ouder of begeleider te lezen, krijgt het kind inzicht in wat beelddenken betekent. Wat doet het met je? Welke talenten heb je, wat zijn je valkuilen en wat kun je doen om jezelf in de talige school te hanteren? Dit boek geeft praktische handvatten en bovenal heel veel (h)erkenning!
Beelddenken --- Kinderen --- Denkpsychologie --- Leerstrategieën --- Visualisatie --- 464 --- Denken --- beelddenken --- denken --- geheugen --- Geheugen --- 415.4 --- 159.95 --- Communicatie --- Hogere geestelijke functies --- Kind --- Leerstrategie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactic strategies --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Cognitive psychology --- didactische processen --- gedragsontwikkeling --- leerlingenbegeleiding --- Orthopedagogics --- geheugen (mensen) --- Didactics of primary education --- werkgeheugen --- leren --- basisonderwijs --- #PBIB:+105.61 --- Geheugen --- Leerstoornissen ; kinderen --- 474.23 --- Basisonderwijs --- didactiek --- didactische principes --- Handelingsgericht werken --- 415.4 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Didactische principes --- Hogere geestelijke functies --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- leerproblemen --- leerstrategieën --- Leerpsychologie --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Leren --- Zorgverbreding --- Kind --- Geheugen (psychologie) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Foutloos Leren is een instructiemethode die effectief gebleken is voor het optimaliseren van het lerend vermogen van personen met ernstige geheugenstoornissen. Op deze manier kunnen alledaagse vaardigheden (opnieuw) geleerd worden, wat kan bijdragen aan zelfstandigheid en vergroting van het gevoel van eigenwaarde van bijvoorbeeld personen met dementie. Daarnaast kan dit een verlichting in zorgtaken betekenen voor mantelzorgers, wat er mogelijk toe leidt dat er pas later of in mindere mate een beroep wordt gedaan op professionele zorg. Ook voor personen die in instellingen wonen kan foutloos leren bijdragen aan een vermindering van de zorgafhankelijkheid.
Educational sciences --- Neuropathology --- vaardigheidsonderwijs --- dementie --- geriatrische verpleegkunde --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- geheugentraining --- Dementie --- Foutloos Leren --- #KVHB:Dementie --- dementia senilis --- geheugenstoornissen --- 605.93 --- Geheugenstoornissen --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- geheugen --- 616.89
Choose an application
Hoe werkt je geheugen? Kun je je brein trainen zodat je hogere cijfers haalt? Verraden je hersenen of je verliefd bent of niet? En waarom gedraagt je grote broer of zus zich de laatste tijd zo vreemd? De ontwikkeling van de hersenen, opmerkelijke hersenziekten en de oorsprong van ons gedrag: al deze thema's komen uitgbreid aan bod in dit boek. Vol vaart en humor behandelen Dick Swaab en Jan Paul Schutten ook lastige onderwerpen als de vrije wil en het religieuze brein. Zo maken zij van dit boek een prachtige mix van alles wat je moet weten en alles wat je wilt weten over je hersenen.
Cognitieve neurowetenschap --- Neuropsychologie cognitive --- Neuroscience cognitive --- 415.4 --- 606.1 --- hersenen --- neurobiologie --- Neurologie --- Hogere geestelijke functies --- Hersenen. --- Brain --- Popular works --- Cognitive neuroscience --- Cognition --- het brein --- het geheugen --- geloof --- dood --- pubers --- verslaving --- baby's --- misdaad --- genezen van een brein --- de hersenen
Choose an application
Executieve functies besturen de gedrags- en aandachstgebieden in de hersenen. Ze ontwikkelen zich langzaam tot in de volwassenheid. Bij iedere leeftijd hoort specifiek gedrag dat te maken heeft met het rijpingsstadium. Soms heeft de rijping van het brein geen gelijke tred gehouden met de biologische leeftijd. Dan wordt gedrag verwacht dat nog niet bij het kind of de jong volwassene aanwezig is. Om deze processen goed te kunnen begeleiden en ondersteunen is zelfkennis nodig over hoe de eigen ontwikkeling verlopen is. Je onderwijst wie je bent en de leerling leert wie hij is. Dat vereist de nodige flexibiliteit bij het lesgeven aan een groep waarvan ieder individu een andere manier van opnemen heeft. (Bron: flaptekst)
didactische processen --- gedragsontwikkeling --- leerlingenbegeleiding --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- geheugen (mensen) --- Didactics of primary education --- 467 --- 415.3 --- Psychologie --- Cognitief functioneren --- Aandacht --- Uitvoerende functies --- Gedrag ; kinderen --- Concentratie --- Concentratie (Aandacht) --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- Didactiek van het lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- Executieve functies --- Concentratieproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Concentratieprobleem --- Executieve functie
Choose an application
Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- faalangst --- leren leren --- actief leren --- leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- geheugentraining --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- 65.012.4 --- studiemethoden --- studeren --- mindmapping --- 450.8 --- Leerproblemen --- studiemethode --- 37.048 --- Studiemethoden --- Geheugen --- Faalangst --- Leren leren --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 371.21 --- Learning [Psychology of ] --- Study skills --- PXL-Central Office 2015 --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- 430 --- persoonlijke ontwikkeling --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Neem ik koffie of thee, koop ik dat huis of toch maar niet, moet mijn vader meteen geopereerd worden of kunnen we beter nog even afwachten ? Elke dag worden we geconfronteerd met een enorme hoeveelheid kleine en grote beslissingen.Geen wonder dat we terugvallen op snelle, onbewuste verwerkingsmechanismen: een groot deel van ons keuzeproces gebeurt zonder dat we het doorhebben. Zonde, vindt Noreena Hertz, want juist door u bewust te worden van uw automatische aannames en ideeën kunt u veel betere beslissingen nemen. Waarom zou u bijvoorbeeld het advies van een medisch expert onmiddellijk accepteren ?Is het niet beter om te luisteren naar de ervaringen van medepatiënten ? En in hoeverre wordt uw eigen oordeel beïnvloed door uw verwachtingen en emoties ? Ook uw eigen autoriteit moet u af en toe kritisch onder de loep nemen. Aan de hand van praktische voorbeelden laat Hertz zien hoe u uw automatische piloot uit kunt zetten. Want alleen als u vraagtekens durft te zetten bij uw eigen aannames, kunt u beginnen met het maken van de voor u juiste keuzes.Bron : http://www.managementboek.nl
Behavioral sciences --- Besluitvorming --- Besluitvormingsanalyse --- Besluitvormingsprocessen --- Choice (Psychology) --- Choix (Psychologie) --- Deciding --- Decision analysis --- Decision making --- Decision processes --- Decision-making --- Décision [Prise de ] --- Décision [Théorie de la ] --- Keuze (Psychologie) --- Making decisions --- Management decisions --- Management--Beslissingen --- Management--Besluitvorming --- Management--Decision making --- Mental philosophy --- Mind --- Prise de décision --- Psychologie --- Psychology --- Science [Mental ] --- Théorie de la décision --- 415.4 --- psychologie --- kiezen --- besliskunde --- besluitvorming --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Toegepaste psychologie --- Emoties --- Emotie --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|